Meny
EUR

FAQ

Find your answer quickly and easily on our customer service page.
+31 (0)20 123 5748
Mon / Fri from 09:00 - 17:00
Live chat
Mon / sun 09:00 - 17:00

Beställningar

1.1 Till vilken tid kan jag lägga en beställning och få beställningen nästa dag?

Lagret packar beställningar på vardagar till 22.00. För leveranser inom Holland och Belgien, skickas paketen med PostNL samma dag vilket innebär att de normalt levereras följande dag (exklusive lördagar och måndagar, eftersom lagret är stängt på lördagar och söndagar). Vänligen notera att vi alltid är beroende av speditörerna av paket-leveranser om det verkligen är levererat följande dag. Dessutom så har vi lagt ut vårt lager till ett plock-företag och de kan göra ett misstag in plock processen som resulterar i leverans av fel produkter eller att paketet lämnas till speditören dagen efter (plocknings-företaget arbetar med marknadens krav på felmarginal). Det är orsaken till av vi rekommenderar kunder att ju tidigare du lägger din beställning, desto bättre. Vi kan inte hållas ansvariga för förseningar i leveransen på grund av paket-speditören eller plock-företaget. 

1.2 Om jag lägger en beställning och betalar omgående, när kan jag förvänta mitt paket? 

När vi erhåller din direkt överföring under vardagar före 22.00, kommer leveransen bokas med PostNL eller DPD samma dag. Lagret arbetar från måndag till fredag så beställningar som kommer på lördagar eller söndagar packas och bokas med speditörer på måndagar. Vänligen notera att vi alltid är beroende av speditörerna av paket-leveranser om det verkligen är levererat följande dag. Dessutom så har vi lagt ut vårt lager till ett plock-företag och de kan göra ett misstag in plock processen som resulterar i leverans av fel produkter eller att paketet lämnas till speditören dagen efter (plocknings-företaget arbetar med marknadens krav på felmarginal). Det är orsaken till av vi rekommenderar kunder att ju tidigare du lägger din beställning, desto bättre. Vi kan inte hållas ansvariga för förseningar i leveransen på grund av paket-speditören eller plock-företaget. 

1.3 Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?

Ibland kan orderbekräftelsen hamna i Skräp-korgen (Spam). Vi ber dig därför att kontrollera denna mapp också.

1.4 Var kan jag fråga och hur kommer jag i kontakt med kundtjänsten? 

Vi har öppet vardagar från 08.30 till 17.00 och kan nås via chatten på hemsidan och på telefonnumret ..... Vi kan även nås på följande e-post: [email protected]. Vi siktar på att besvara all e-post från arbetsdagen innan kl 17.00. Du behöver därför inte vänta länge på ett svar.

1.5 Kan jag annullera eller ändra i min beställning? 

Du kan annullera eller ändra i en beställning genom att kontakta kundtjänst på [email protected].

Lager och leverans

2.1 Finns alla produkter i lager?

I princip, alla produkter som är på hemsidan är i lager om det inte indikeras annat. Det kan hända men sällan att du får ett meddelande att du kan bara fylla i ett begränsat antal av en produkt. Det är då lagret inte längre är tillräckligt.

2.2 Vilka är fraktkostnaderna?

Fraktkostnader till en adress i Holland är € 4,95. Fraktkostnaden till en adress i Belgien är €7,95. Fraktkostnaden till Europa eller utanför Europa bestäms av adress och baseras på vikt och dimensioner.

2.3 Levererar ni även till länder utanför Holland och utanför Europa? 

Vi levererar till alla länder. Leveranskostnaden till adresser i Europa eller utanför Europa bestäms av adress och baseras på vikt och dimensioner.

2.4 Med vilken speditör levereras mitt paket?

I Holland och Belgien levereras din beställning med PostNL. I resten av Europa blir ditt paket levererat med DPD. 

2.5 Levererar ni även på lördagar?

PostNL levererar paket i Holland och Belgien på lördagar. För andra europeiska länder kan det ofta ta ett par arbetsdagar.

2.6 Jag har bara fått en del-leverans, vad sker nu?

Det händer ofta att din beställning skickas i flera paket, beroende på paketens vikt eller storlek. Det kan hända att ett eller två paket är försenade i sorteringsprocessen och levereras följande dag. Om du har några frågor om detta, kan du kontakta oss avseende din beställning via [email protected]. Du kan också följa leveransen via spårnings-koder som du får via e-post. 

Priser och betalningar

3.1 Hur betalar jag?

Du kan betala på vår hemsida genom iDeal, Bancontact/Mistercash, Sofortbanking eller genom bank transfer.

3.2 Är extra rabatt möjlig?

När du vill lägga en order på €500.00 incl. VAT eller mer, kan vi erbjuda dig en extra rabatt. Du kan begära den extra rabatten eller en speciell offert via [email protected]. Du kan även använda beställningsformuläret på vår hemsida för att begära en offert. Alla produkter kan läggas i varukorgen men istället för att välja betalning kan du välja "Begär offert". Du kommer nästan alltid erhålla ett speciellt pris före 17.00 samma vardag (annars inom 24 timmar). 

3.3 Kan jag köpa större kvantiteter eller bli en grossist?

Det är möjligt att köpa större kvantiteter eller som grossist. För mer information, vänligen kontakta oss på  [email protected].

3.4 Är det möjligt att beställa och betala efter leverans?

Rent generellt så skickar vi din beställning efter betalning. För kunder som kan använda Klarna faktura är det däremot möjligt för konsumenter att få leverans innan betalning.

3.5 Om jag betalar via bank transfer, kommer beställningen skicka samma dag? 

Om du betalar via bank transfer, kan det ibland ta en arbetsdag innan betalningen är genomförd och synlig för oss. Om du har krav på omgående leverans så skicka bevis på betalning (en skärmbild på din betalning) så att din beställning kan släppas. 

3.6 Kan jag begära en offert först?

Du kan begära en speciell offert via [email protected]. Du kan även använda begäran om en offert på vår hemsida. Du kommer sedan nästan alltid få ett speciellt pris före 17.00 samma vardag (annars inom 24 timmar).

3.7 Är priserna inklusive eller exklusive moms?

Priserna på hemsidan är inklusive moms.

Övriga frågor

4.1 Hur lång är garantitiden på produkterna?

Konsumenter erhåller en 2-årig garanti.

4.2 Jag har upptäckt en defekt när jag fått min beställning. Vad gör jag nu?

Vi kommer be dig att per e-post låta oss veta exakt vad som är defekt. Vi kommer svara så fort som möjligt, och under alla omständigheter inom 24 timmar, för att lösa detta tillsammans. 

4.3 Kan jag erhålla en momsfri faktura om jag placerar en kommersiell beställning från Belgien?

Om du har ett giltigt moms-registreringsnummer och lägger till det i dina adress uppgifter så kommer hemsidan automatiskt beräkna momsen till 0 %. 

Kontakta oss

Kontaktuppgifter

+31 85 773 1906
06 123 456 78
Euregioweg 277
7532 SM Enschede
The Netherlands
Choose your language
Choose your currency

Recently added

Totalsumma inkl. moms
€0,00
Order for another €50,00 and receive free shipping
0
Jämför
Start comparison

Denna produkt har lagts till din varukorg!